lördag, april 16, 2011

Undrar vad som är rätt?

Jag vaknade mitt i natten och började tänka på jobbigheter. Känslan höll i sig under hela dagen i skolan och släppte inte förrän jag gick hem. Då släppte den rejält. Jag hade placerat ut mitt blivande examensarbete på halvallmän plats och hoppades få se reaktioner från förbipasserande, men resultatet var magert, och jag kunde inte riktigt övervaka experimentet utan att ha menlig inverkan på detsamma. Men så när jag öppnade ateljedörren för att gå hem stod äntligen ett gäng där och plockade med klossarna. Jag blev så till mig så jag gick, men Karin - som hade ärende till kylskåpet - lyckades tjuvlyssna lite, och samtalet som fördes var exemplariskt.

Med hjälp av energin jag fick där gick jag hem och sydde klossfodral lyssnandes på superflysoundtracket. Freddies dead.

1 kommentar:

Adina sa...

klossfodral <3