lördag, februari 06, 2010

... och påfågel


Adina, Karin och jag pratade om svunna tider medan vi fikade idag. Jag har bara en sak att säga. Jag är inte nu som jag var på högstadiet. Eller, som jag tror att jag var på högstadiet. Jävla högstadiet. Och gymnasiet med för den delen. För att inte tala om mellanstadiet. Eller förra veckan. Jag står inte för något jag gjort eller sagt. Nånsin.

I dag var det artrikt vid fågelbordet. Talgoxe, Blåmes, Entita, Nötväcka, Domherre, Domdam, Nötskrika och skata.

Annars researchar jag ganska duktigt. I vårt kostymprojekt har jag valt ett manus som delvis handlar om en pojke från slummen i Rio, så jag har sett filmerna Guds stad och Människornas stad. Mycket våld och droger och elände. Jag känner mig mer misantropisk än vanligt. Har laddat ner TV-serien Människornas stad också, men jag vet inte om jag orkar se mer jobbigheter.

Inga kommentarer: