måndag, augusti 22, 2011

Åshöjdens BK





På konsum går folk omkring och ser nya ut. Ungdomsmänniskor kommer in på biblioteket med ett entourage av föräldrar och småsyskon och undrar var de ska ta vägen. Släpkärrorna far som skottspolar upp och ner för Enetsvägen. I dag var första dagen för de små förberedande. Vi andra får vänta en vecka till.

Kanske var det i fredags rapporten skulle vara inne. Jag låtsas att jag har glömt. Min plan är att skriva färdigt den i kväll. Kanske ska jag först bara hälla över mina lösviktstéer i burkarna som Sofia skickade med. Hon har en känsla för ordning min syster. Och för te. Tydligen bekymrar det henne att det te jag äger står och tappar smak vind för våg. Jag ska åtgärda problemet inom snarligen.

Och så några ord om svamp. Det finns gul taggsvamp på vissa ställen ute i skogen. Om man färgar med den blir det grönt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag kommer till Långed vill jag vara med och svampfärga. Det var fina gröna färger.
/Sofia

ida sa...

du är så slarvig anakin! alltid får man springa efter dej och plocka, vi ska prata om det en dag, som mamma sa.


PS jag tror jag har lupus DS