måndag, mars 01, 2010

Anna Järvinen hjälper mig att städa. Är det avdragsgillt?



Jag jobbar hårt i skolan. Till exempel multitaskar jag under fikarasterna. Stickar och bläddrar i tidningar samtidigt som jag dricker kaffe och äter torkade aprikoser för att undvika anemi. På det viset blir det väldigt långa fikaraster för att balansera arbetsbördan. Det är mindre än en ärm och två fickor kvar på koftan som syns på bilden ovan. När den är klar ska jag lägga in den på både Ravelry och Craftster. Kanske slänger jag in sjalen jag gjorde i julas, mössan jag stickade förra veckan och klänningen från stickprojektet i ettan också.

De stjäl snöskyfflar bortöver fick jag veta när jag var på Anton Olsson och köpte textilfärg i dag. Var bortöver är och varför framgick inte, men han hade precis fått in nya skyfflar så nu kunde de bestulna stackarna köpa nya. Bengtsforshus skottar åt mig, så jag slipper tänka på såna världsliga saker. Jag kan koncentrera mig på att göra stor konst och ängslas över antibiotikaresistenta bakterier.

Inga kommentarer: