lördag, februari 28, 2009

Captain's logg 4/4 - 2063

Linnea säger att jag syr en saga... å det stämmer nog ganska bra. Framför allt är det lugnande att sitta där med nål och tråd och tyglappar... ett stygn i taget. Meditativt på samma sätt som stickning. Allt ordnar sig... Jag behöver inte tänka på allt jobbigt för jag sitter ju här och syr liksom.

Jag läste ett kapitel ur Days of war, Nights of love (tack för lånet Karin) som handlade om arbete. Eller snarare att inte löneslava. Utan arbeta med det som är viktigt på riktigt. Eller bara minska sina utgifter på olika smarta sätt för att kunna jobba så lite som möjligt. Sen såg jag Star Trek 8 och där sade de det här:
J-L Picard: - Framtidens ekonomi är lite annorlunda. Du förstår... pengar finns inte i det 24:e århundradet.
Lily: - Så du får inte betalt?
J-L Picard: - Strävan efter att bli rik är inte längre vår drivkraft. Vi arbetar på att förbättra oss och resten av mänskligheten.

Ett annat roligt citat: - Borg... that sounds swedish...

Dessutom åt jag i dag. Kors i taket. Å det blev jävligt gott. Klyftpotatis och spenatstuvning med svarta bönor och svamp. Groddslatten nedan blev uppäten till frukost för att ge plats åt en ny omgång. Det bekymrar mig lite dock att det är så många frön som inte tar sig...
Och i morse glömde jag bort en mängd adzukibönor så de blev alldeles sönderkokta. Men det blev en fin smörgåspåläggsröra.

För övrigt.... pappa kom ihåg att jag hade namnsdag i dag, ett zine är i sin linda, jag tog ett fint foto på en vägg, de har fem kronor rabatt på yofu på konsum och i morgon är det en ny månad vilket betyder att jag har normal hastighet på bredbandet igen. Way!

Inga kommentarer: