fredag, februari 27, 2009

Det är Vänersborgs Linjetrafik som kör...

Skamfilade å halvtrasiga grejer är de bästa grejerna... (att laga en spinnrock med tråd känns lite meta på nåt sätt)




Vi har tecknat modell med kläder hela veckan... Man kan säga att det har gått framåt... Vet inte riktigt hur eller varför... Eller vart jag är på väg.... Är målet att det ska bli rätt (med verkligheten överrensstämmande) eller snyggt eller lätt eller roligt? Kanske allting. Men varför då? Ska man jobba på allt det där hela tiden eller kan man ta en sak i taget? Det smartaste är kanske att se till så att jag tycker att det är roligt först, och ta det andra sen. Det jag har gjort den här veckan är bara att försöka få det rätt. Det är inte så roligt.
Men för att jämföra... Den första bilden är från slutet av veckan, den sista från början. Om inte annat har jag iallafall jobbat mig upp i storlek.

Nu skiner solen. Det var ju lämpligt.
Linnea kom med bussen. Jag har lagat mat och ätit den, satt upp förlegade flickboksillustrationer med bildtext på väggarna, sköljt de få groddar som är kvar samt de alfalfafrön som inte velat ta sig, visat upp min spinnrock på ravelry och druckit kaffe. Nu borde jag göra något åt mitt grusiga golv samt dito säng och mattor. Jag vet hur man gör... jag bara ids inte....

Inga kommentarer: