söndag, april 25, 2010

subkulturer

Varannan torsdag stiger de mindre avloppsdjuren upp ur djupen och tågar högtidligt genom kakelberget i den för ändamålet utgrävda tunneln. Sen vänder de och går tillbaks under skratt och glada tillrop.


Det var meningen att jag skulle skrutinisera mitt inre i dag och reda ut vad jag vill göra som eget projekt de närmaste fyra (fast egentligen två) veckorna. Helst ska det ha något samband med folkdräktsprojektet eftersom jag inte är bra på att multitaska. Det har jag inte riktigt gjort.

Istället har jag börjat läsa "Allt" (som man tyvärr måste skriva med citationstecken annars är det för lätt att missförstås) och känner mig lite som en referensramsfrände när hon skriver Enar och jag vet att det är Åkered hon syftar på. Jag gillar den även när jag inte vet vad som åsyftas. Naturligtvis med ett visst mått av grämelse över min egen brist på generationsromanpotential som jag nämnde tidigare.

Inga kommentarer: