måndag, april 19, 2010

Västergötland hamnar ofta i skarven...


men nordpolen skiner som en sol...

Först drack jag väldigt starkt kaffe, och sen drack jag kaffe igen fast lite senare och inte lika starkt. Min arma kropp verkar inte riktigt kunna hantera sånt.Ett tag satt jag i solen och skrev lite listor och då kändes det som att det skulle kunna komma att arta sig. Efter en aningens för fikaliknande lunch och grötlunken med Michael Nyman i öronen byggde jag ett skrivbord, en bokhyllefront och fem olika tidningar. Både borgarblaskor och vänsterblaskor. Det måste finnas något för alla i ett personalrum. Även Allers.
Slutligen fick jag reda på att mitt tilldelade landskap är Västergötland. Landet där jag är född och uppvuxen och har turistat hemmave´. Vet inte om det är bra eller dåligt. Det är iallafall praktiskt. Ju mer jag tänker på det desto bättre blir det. Enda nackdelen är att det är så stort. Kanske borde jag valt Närke istället. Falklandsöarna och det.
Västergötland är alltså inte mitt i den bemärkelsen att jag kan hälla cement i varenda postlåda så kan ju folk försöka brevväxla bäst de vill. Om det nu är det man vill alltså. Nej. Västergötland är mig tilldelat i en tävling som heter folkdräkt 2.0 och som man kan läsa mer om på deras hemsida om man så behagar. Alla deltagare kommer även ha en blogg där man ska dokumentera sin väg mot en ny folkdräkt, och den skulle jag gärna länkat till här och nu, men jag har ännu inte satt mig in i hur den fungerar.

Inga kommentarer: