lördag, mars 14, 2009

2 rm tills = ett halvt korsstygn


Så här ser det ut när jag sitter här och räknar och räknar om och stickar och stickar om och funderar och räknar om och så vidare i all oändlighet. Och så här har det varit sen i onsdags. Med sporadiska avbrott för att gå ut med hundarna och åka till Åmål.
Jag har inte stickat särskilt mycket spets innan, så det kändes som det jag borde göra som eget projekt den här veckan... Och för att få en ordentlig förståelse för hur det fungerar gav jag mig in i att göra ett eget mönster... Och holy shit... Det är riktigt svårt, men så jävla roligt... Stickning har blivit dubbelt så stort för mig på bara ett par dagar (och det var rätt stort redan innan)...

Först jobbade jag på rutat kollegieblock, men ganska snart gick jag över till korsstygnsprogrammet på datorn... teknikens under... lila är räta maskor, grönt är aviga och franska knutar är omslag...

Nackdelarna med att snöa in på det här sättet är att jag glömmer att äta och städa och sova...

Inga kommentarer: