måndag, mars 02, 2009

Anton, Ole och Per-Olov

Skönt att det är måndag igen... fint med rutiner, mat på rätt tidpunkt, veta vad man ska göra. (shit... det känns inte så bra att läsa det jag just skrev... men vad fan...)

Iallafall... kroki i skolan.... både teckning och lera.... jag gillar det.... det finns rätt och fel....

Bebb rymde... sen kom han tillbaks... med hjälp av Jessica... nu är han trött och glad (verkar det som).... som jag ungefär...

Jag läser "Livläkarens besök"... eller.... jag läste i helgen.... nu är jag för trött...

Och förresten... kung markattas solrosbröd: två för 30 på konsum... Och jag försöker lära mig spanska.... Och Anton Olsson har funnits sen slutet av 1800-talet. Fast då var det speceriaffär. Sen brann det, men byggdes upp igen (fortfarande 1800-tal). Nuvarande interiör är från 1905. Samma år som Ole Mustad kom farande från Norge och grundade fabriken. Enligt vissa källor var det så Mustadfors fick sitt namn. Anton Olsson-mannen gav icke bestämda besked. Men han visade gamla vykort. Jag frågade inte efter stövlar... det var för mycket jakt- och fiskevibbar. Kändes inte bra. Och Långeds skor hade inga som föll mig på läppen.

Och i Långed tar man inga shoppingluncher. Särskilt inte sushibuffé.

Inga kommentarer: