söndag, mars 08, 2009

äsch... inte ska väl jag... inte...


Ibland kan det vara en svår och smärtsam historia att hitta tillbaks till vad man själv vill göra efter en intensiv skolvecka när man bara gjort vad andra säger åt en att göra. Ett bra knep är att diska och baka. Baka hjärtebröd med sesamfrön. Å sen ha en fyratimmarsfika med Linnea.

Jag jobbar på att bli snäll mot mig själv. Att sluta att med stora famnen välkomna alla negativa och nedvärderande tankar om det jag gör, och istället tillåta mig att tycka om. T.ex. har jag hängt upp två krokiteckningar från i torsdags på väggen. Och när jag tittar på dem ska jag tänka fan vilken snygg linje, och inte tänka fan vilken misslyckad skuggning. För ingen annan lär ju lägga märke till den där snygga linjen... då får jag se till att göra det själv.

Dessutom håller jag på å digitaliserar några andra krokiteckningar så jag kan brodera dem med min maskin. Och sen sy nånting av det som jag kan ha på mig, vilket blir ytterligare en uppvärderande handling av det jag gör.

Inga kommentarer: