tisdag, juni 29, 2010

gråter du? det är ju ball.


Om man betänker att jag inte är en fågel och att jag aldrig tidigare jobbat med kvistar så blev det rätt bra. Utställningen på Galleri Vals öppnar 10 juli om jag inte missminner mig, och jag tror det kommer bli succé. Så åk till Håverud då.


Annars blir det mycket strandhäng. Ballsjön ligger en lagom hundpromenad bort och är en lisa för själen. Om man kommer först till det bästa stället vill säga. Det bästa stället är så litet så när man väl har annekterat det är den ingen som vågar komma dit och inkräkta. Eller dela om man hellre vill se det på det viset.


När Emelie fyllde år åkte vi på roadtrip till Tranås och tomma rum. På vägen dit hamnade vi på en loppis/folkfest med cykelutlottning och kaffeförsäljning i Norra Björke. Jag köpte en vägatlas från -81. Behållningen gick till den lokala idrottsföreningen. Det var gemytligt. Vi åkte även till Floby och antikvariatet där. Jag handlade även där. Dagen efter hängde jag med mamma i Jönköping och åt pariservåffla på wienerkonditoret men insåg efter halva att jag tagit mig vatten över huvudet och åt inte upp.

Och sist men inte minst: jag har fått sålt två vantar på biblioteket. Så nu ska jag sticka nya. Det var precis det jag behövde.

Inga kommentarer: