tisdag, juni 01, 2010

defragmentering

Vi åkte på utflykt till Upperud i dag. Jag har tidigare i bloggen lovordat café Bonaparte som ligger där, men jag har tyvärr dåliga nyheter. Inga veganska hallongrottor. Inget veganskt alls. Inte ens en liten isglass. Kaffet var iofs gott, men kaffe utan tilltugg är som kärlek utan kyssar.

Det var Britt-Marie Christofferson som var den stora anledningen till utfärden. Hon är stickerska och hade utställning på Dalslands Konstmuseum. Det var lyckat, för jag fick lust att sticka. Det kliade i stickfingrarna och när jag kom hem slant jag på tangentbordet och råkade beställa hennes bok. Sen återupptog jag stickningen av den randiga koftan som jag började på och nästan gjorde färdigt under första delen av kostymprojektet, men som sedan har försmäktat orörd i några månader.

1 kommentar:

Sofia sa...

hihi!
Jag har funderat på att slinta på tangentbordet på det viset.....
Det är en innehållsrik bok och det räcker inte att låna på biblan då. Den behöver man äga. Grattis!