tisdag, juni 15, 2010

Inkast

Eventuellt har jag hittat nåt slags samband, och jag tror att det är det som är poängen. Att hitta samband.

Det har med knappologi att göra. Och korpuskulärer. Mindre bitar, atomer, fragment, lapptäcken, ryamattor, kartor. Kanske lego? Nej, inte lego.

Jag gillar inte riktigt att det har en mekanistisk anstrykning, men det behöver jag inte tänka på nu. Det är för tidigt för begränsning genom värdering.

Det har med sammanhang och redovisningsgrad att göra också. Att byta sammanhang.

”Allt” är som ett livsstilsmagasin. Kanske är det därför jag gillar den.

Inte för att man måste kunna motivera alla sina åsikter direkt när man får dom. Jag kanske kommer på sen varför ”Mansmyter” aldrig blev riktigt intressant. Men det behöver inte betyda att uplevelsen var mindre värd, eller tiden bortslösad. Snarare tvärtom. Mansmyter är som kostymprojektet.

Och - som vanligt - det är nånting med the Borg.

Inga kommentarer: